Przejdź do głównej zawartości

Jak oświetlić kuchnie?

oswietlenie w kuchni
Chyba każda osoba, która spędza czas w kuchni wie jak ważne jest jej prawidłowe oświetlenie. To miejsce gdzie domownicy spędzają bardzo dużo czasu. Lampy powinny być gustownym dodatkiem aranżacji wnętrz, ale przede wszystkim pełnić funkcję praktyczną, zwiększając komfort pracy oraz bezpieczeństwo w trakcie przygotowywania posiłków.

Oświetlenie kuchni to bardzo duże wyzwanie. Poniżej przedstawię podstawowe zasady oraz wskazówki, które warto wziąć pod uwagę aranżując przestrzeń w kuchni.


  • Blat w kuchni - decydując się na oświetlenie blatu w kuchni należy pamiętać, że to właśnie nad nim ma być usytuowane najlepsze oświetlenie. Co znaczy najlepsze? W tym wypadku: punktowe, mocne i o ciepłej barwie. Najlepszym rozwiązaniem jest oświetlenie podszafkowe - bez tego typu oświetlenia nie wyobrażam sobie pracy w kuchni. Oczywiście tutaj podstawą do zamontowania tego typu oświetlenia jest konieczność posiadania w kuchni szafek wiszących. Taśmy ledowe zamontowane do spodu szafek wprowadzą do kuchni nastrój, a przy tym doskonale oświetlą strefę roboczą.

  •  Światło centralne - w kuchni oświetlenie centralne może spełniać tylko funkcję dekoracyjną, na pewno nie będzie miało wpływu na komfort pracy.

  • Oświetlenie wewnątrz szafek - podobnie jak w sytuacji światła centralnego, oświetlenie to spełni tylko funkcję dekoracyjną. Taki rodzaj światła nie pełni żadnej funkcji 

  •  Oświetlenie wyspy kuchennej - wyspa w kuchni to chyba mój ulubiony element w kuchni. Decydując się na wyspę należy pamiętać, że warto dodać punkty światła w miejscu, w którym będzie ustawiona. Bez znaczenia, czy będzie spełniać funkcję robocze czy np. miejsca do zjedzenia posiłku. 

  • Oświetlenie strefy jadalnej - ten obszar w kuchni najlepiej oświetlić lampami wiszącymi. Jedyne o czym należy pamiętać, to aby lampy nie przeszkadzały domownikom w trakcie wstawania do stołu lub siadania. Ich długość w tym wypadku ma bardzo duże znaczenie.

Mam nadzieję, że wskazówki, które znajdziecie na moim blogu - pomogą wam. Kuchnia to serce każdego mieszkania, należy zagospodarować je w ten sposób, aby każdy czuł się w niej komfortowo.



Komentarze

  1. Naprawdę bardzo fajnie napisano. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak najbardziej sam wybór oświetlenia jest bardzo istotną sprawą i ja jestem zdania, że dziś doskonale sprawdza się oświetlenie LED. Ja właśnie taśmy LED oraz inne rzeczy zamawiałem w https://sklep.neonica.pl/ i muszę przyznać, ze jest to doskonały wybór.

    OdpowiedzUsuń
  3. Akurat moim zdaniem to jest dość indywidulana sprawa i ja już wiem z doświadczenia, ze najlepiej używać lamp i urządzeń energooszczędnych. Muszę przyznać, że w firmie zdecydowałem się na ofertę od https://poprostuenergia.pl/prad-dla-firmy/ i faktycznie zaczęły przychodzić niższe rachunki za prąd.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Zdecydowane ja bym postawił w takim wypadku na taśmy LED i moim zdaniem jak najbardziej jest to doskonałe rozwiązanie. Muszę przyznać, że bardzo fajnie także na stronie https://pomyslydodomu.pl/jak-zabezpieczyc-ledy-przed-przepieciami/ opisano kwestię jak dobrze zabezpieczyć LEDY przed przepięciami.

    OdpowiedzUsuń
  6. To prawda samo oświetlenie jest czymś niezwykle ważnym, ale u mnie całością prac tego typu i tak zajmował się elektryk. Właśnie dlatego każdemu mogę polecić świetnego elektryka z https://elektrycy.warszawa.pl/ do którego ja mam pełne zaufanie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Dokładnie ja również bez elektryczności raczej bym nie mogła funkcjonować i właśnie dlatego zależy mi na tym aby cała moja instalacja elektryczna była sprawna. W każdym razie jak coś to wzywam elektryka http://anluks.pl/ i to jest bardzo dobra opcja.

    OdpowiedzUsuń
  8. Takie kwestie są oczywiście bardzo ważne ale ja również na ten moment skupiam się na tym aby mieć zawsze jak najlepiej wykonaną instalację elektryczną. Jestem zdania, że takie prace świetnie wykonuje elektryk https://elektryk-wroclaw.pl/instalacje-elektryczne/ i właśnie dlatego z takich możliwości korzystam.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Meble biurowe

Każde biuro powinno być wyposażone w funkcjonalne i odpowiednie meble, które nie tylko będą służyły przez długie lata, ale także będą wizytówką biura. Biuro oczywiście trzeba wyposażyć w odpowiednie biurko, fotel, krzesła, stół, szafy, regały, żeby pomieścić sprzęt biurowy i wszystkie dokumenty.  

Inteligentne okna

Nasze domy coraz częściej naszpikowane są nowoczesną techniką. Obecnie nie musimy stale przebywać w mieszkaniu, żeby pilnować ogrzewania, włączenia światła lub klimatyzacji. Nowoczesne systemy pozwalają nam na sterowanie tymi wszystkimi urządzeniami za pomocą kilku przycisków, dodatkowo wszystko jest automatycznie programowane i wcale nie musimy być w domy żeby włączyć światło. W obecnych bardzo zabieganych czasach takie inteligentne domy to zbawienie dla wielu z nas, kiedy bardzo dużo pracujemy i w domu jesteśmy tylko przejazdem to nasz dobytek może być narażony na różne sytuacje.